A- myśliwce jednosilnikowe
B- myśliwce dwusilnikowe i bombowce
A/B - połączenie obu
C- bombowce
od 1943 szkoły A/B przemianowano na A natomiast C na B (samoloty wielosilnikowe)
ttoommbb, Flugzeugführerschule A/B do jesieni 1943 r. oznaczało po prostu szkołę pilotów prowadzącą szkolenie podstawowe typu "A/B" i takiej szkoły (a dokładnie jej kompanii technicznej) blaszka jest tu zaprezentowana.
Szkolenie podstawowe "A/B" obejmowało:
- kurs "A" - w tym okresie trwał 3 miesiące i polegał głównie na lataniu we dwójkę (z instruktorem) oraz zawierał pewną niewielką ilość indywidualnych lotów.
- kurs "B" - podzielony na dwa bloki: "B1" i "B2". "B1" obejmował szkolenie na nowocześniejszych samolotach jednosilnikowych a "B2" zaawansowane szkolenie nawigacyjne i zaznajomienie się z maszynami dwusilnikowymi.
Łącznie całe szkolenie podstawowe typu "A/B" trwało 6-9 miesięcy.
Piloci, którzy po szkoleniu "A/B" zostali zakwalifikowani do latania bombowcami, myśliwcami dwusilnikowymi czy samolotami zwiadowczo-bombowymi, kierowani byli na zaawansowany trening typu "C" do Flugzeugführerschule C.
Dopiero na jesieni 1943 r., po "reformie" szkolenia pilotów Luftwaffe, wyodrębnieniono trzy typów szkół "A", "B", "C".
"A" - szkolenie podstawowe (3 bloki treningowe)
"B" - szkolenie zaawansowane (dla pilotów bombowców, samolotów zwiadowczych i myśliwców dwusilnikowych)
"C" - szkolenie specjalistyczne pilotów jw.