Strona 2 z 7
Re: Blaszka.
: 19 mar 2012, 05:13
autor: Cezar
rokers87 pisze:Kompania sztabowa
Nie sztabowa a kadrowa

Re: Blaszka.
: 19 mar 2012, 09:45
autor: rokers87
A to przepraszam za wprowadzenie w błąd
Pozdrawiam
Re: Blaszka.
: 01 kwie 2012, 22:07
autor: szaszka69
Kolejny do ID.
Re: Blaszka.
: 01 kwie 2012, 22:31
autor: ttoommbb
Re: Blaszka.
: 01 kwie 2012, 22:39
autor: von der Goltz
tak na szybko... flugzeug schutzabteilung/schutzabwehr marienburg - obrona przeciwlotnicza malborka?
ojej za pozno... flugzeug a te f. to flieger? czyli piloci rzeczywiscie moze mhm fajna blacha
Re: Blaszka.
: 02 kwie 2012, 06:22
autor: ttoommbb
no to dla wyjaśnienia
Flugzeugführerschule
A- myśliwce jednosilnikowe
B- myśliwce dwusilnikowe i bombowce
A/B - połączenie obu
C- bombowce
od 1943 szkoły A/B przemianowano na A natomiast C na B (samoloty wielosilnikowe)
Czuwaj !!!
Re: Blaszka.
: 02 kwie 2012, 10:15
autor: Cezar
ttoommbb, Flugzeugführerschule A/B do jesieni 1943 r. oznaczało po prostu szkołę pilotów prowadzącą szkolenie podstawowe typu "A/B" i takiej szkoły (a dokładnie jej kompanii technicznej) blaszka jest tu zaprezentowana.
Szkolenie podstawowe "A/B" obejmowało:
- kurs "A" - w tym okresie trwał 3 miesiące i polegał głównie na lataniu we dwójkę (z instruktorem) oraz zawierał pewną niewielką ilość indywidualnych lotów.
- kurs "B" - podzielony na dwa bloki: "B1" i "B2". "B1" obejmował szkolenie na nowocześniejszych samolotach jednosilnikowych a "B2" zaawansowane szkolenie nawigacyjne i zaznajomienie się z maszynami dwusilnikowymi.
Łącznie całe szkolenie podstawowe typu "A/B" trwało 6-9 miesięcy.
Piloci, którzy po szkoleniu "A/B" zostali zakwalifikowani do latania bombowcami, myśliwcami dwusilnikowymi czy samolotami zwiadowczo-bombowymi, kierowani byli na zaawansowany trening typu "C" do Flugzeugführerschule C.
Dopiero na jesieni 1943 r., po "reformie" szkolenia pilotów Luftwaffe, wyodrębnieniono trzy typów szkół "A", "B", "C".
"A" - szkolenie podstawowe (3 bloki treningowe)
"B" - szkolenie zaawansowane (dla pilotów bombowców, samolotów zwiadowczych i myśliwców dwusilnikowych)
"C" - szkolenie specjalistyczne pilotów jw.
Re: Blaszka.
: 02 kwie 2012, 15:15
autor: ttoommbb
Przepraszam Szaszkę i czytających za pomyłkę
to nie Marienburg a Marienbad (Mariánské Lázně w Czechach)
Pozdrawiam !!!
Re: Blaszka.
: 02 kwie 2012, 20:59
autor: marpas8
Tak na chłopski rozum-pilot, czy obsługa techniczna naziemna, a może obsługa w załodze samolotu?
Re: Blaszka.
: 03 kwie 2012, 08:40
autor: Cezar
Obsługa naziemna.
Re: Blaszka.
: 04 kwie 2012, 21:48
autor: szaszka69
Kolejne do ID .
Re: Blaszka.
: 04 kwie 2012, 21:59
autor: Adler7
Jeżeli dobrze odczytałem:
- 1 kompania 306 zapasowego batalionu piechoty
- 1 bateria 68 pułku artylerii
Re: Blaszka.
: 10 cze 2012, 15:24
autor: szaszka69
Proszę o ID. Pozdrawiam
Re: Blaszka.
: 10 cze 2012, 15:34
autor: Cezar
W pierwszym przypadku nr kompanii jest jak dla mnie nieczytelny (możliwe, że "5"?):
PI. ERS. KOMP. 5/2 = Pionier-Ersatz-Kompanie 5/ (Pionier-Ersatz-Bataillon) 2 - 5 zapasowa kompania saperów/ 2 zapasowy batalion saperów
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... rsBat2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
5. Pi. Ers. Batl. 6. = 5. (Kompanie) Pionier-Ersatz-Bataillon 6. - 5 kompania/ 6 zapasowy batalion saperów
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... rsBat6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Blaszka.
: 10 cze 2012, 16:13
autor: marpas8
Przy pierwszej na 90% numer kompani jest 52, jeżeli jest taka możliwość.